De vlotter van onze wc deed het niet meer goed: af en toe bleef de wc spoelen.
De loodgieter die hem geïnstalleerd had werkt niet meer bij particulieren, dus was ik aangewezen op een ander.
Ik raadpleegde internet, negeerde expres de eerste vijf hits (advertenties) en zocht tot ik er een vond die me aanstond: een sympathieke site waarin de kwaliteiten, snelheid en service van de loodgieter breed werden uitgemeten. Twee tevreden klanten mochten hun woordje doen (later zag ik dat ze precies dezelfde boodschap hadden) en ze rekenden een scherpe prijs.
Goede service
“Wij hadden een hele goede service van de loodgieter. Was vrolijk met zijn werk bezig, had het probleem snel opgelost en voor een aantrekkelijke prijs.” Arie (er staat een fotootje bij van een jonge vrouw)
“Snel opgelost
“Wij hadden een hele goede service van de loodgieter. Was vrolijk met zijn werk bezig, had het probleem snel opgelost en voor een aantrekkelijke prijs.” Koen (een bebrilde hipster)
DE GOEDKOOPSTE LOODGIETER
Wij vragen geen hoge prijzen voor onze diensten en vinden dat het voor iedereen betaalbaar moet zijn. Bij ons ben je er zeker van dat je een aantrekkelijk prijs krijgt.”
De afspraak van 10.00 u ’s ochtends werd afgezegd, er was een spoedklus tussendoor gekomen. Op mijn vraag hoe laat het dan wel zou gaan gebeuren kreeg ik als antwoord dat ik een telefoontje zou krijgen als het vandaag nog ging lukken.
Dat telefoontje kwam inderdaad om 16.00 u en even later verscheen het tweetal. Ik bood ze een kopje koffie aan en ze gingen aan de slag. Ze waren in een kwartiertje klaar, ze hadden een ander merk vlotter moeten installeren, wat ik had was van inferieure kwaliteit.
Een loodgieter verdween, de ander zou een bonnetje voor me maken. Ik mocht pinnen of contant betalen.
Bij nader inzien kon het toch niet met de pin, want zijn apparaat was stuk.
De rekening bedroeg €251,-
Dat was aanzienlijk meer dan ik had verwacht, de prijs was opgebouwd uit
Flotteur vervangen 47,5
Rep 95
Vk 65
Ik maakte duidelijk dat ik dit bedrag veel teveel vond, maar de vermoeide handwerksman verklaarde dat hij de prijzen niet had bedacht. Het was eventueel mogelijk de voorrijkosten te verlagen tot 47,50.
Ik zei dat je met deze prijzen niet veel klanten zou overhouden en dat er op de site iets heel anders staat. Ik zei dat ik ook zeker niet zou terugkomen.
Het mocht niet baten, dit had hij waarschijnlijk al vaker gehoord.
Ik vertelde dat ik niet meer dan €230 in huis en daarmee nam hij opmerkelijk snel genoegen. Hij moest het dan wel als korting op de bon noteren.
Later ontdekte ik dat het letterhoofd op de bon van een bedrijf uit Den Haag was (waar ze met loogieters werken).
Met het voornemen bij hen te informeren hoe het mogelijk is dat een Almeers bedrijf hun briefpapier gebruikte belde ik het Haagse nummer. En kreeg de loodgieter aan de lijn die me zojuist afgezet had….
Het mag duidelijk zijn dat ik LoodgieterAlmere036 niet bij anderen aanbeveel.
De ontwerper van de website maakte een slordigheidsfoutje: ergens staat Alkmaar in plaats van Almere.
En ja hoor, in Alkmaar zit loodgieterAlkmaar072 met precies dezelfde website.
Alleen heten Arie en Koen hier Andrea en Joris…..
Ontzettend balen! Kwam mij bekend voor. Kijk regelmatig naar het programma “Opgelicht”.Zij laten zien dat dit heel vaak voorkomt, wat jullie is overkomen.
Zou even hun site bekijken. Hierop geven zij aan hoe je aan deze beunhazen met hoge facturen kunt ontkomen. Een gewaarschuwd man telt voor twee!